Аналіз проблем та конфліктних ситуацій. Виноградівська ОТГ 2019 рік
У Виноградівській ОТГ відбувся інформаційний семінар в рамках проєкту «Залучення мешканців об’єднаних громад до
реалізації реформ, шлях до розв’язання конфліктів». Познайомимо Вас із основними висновками даного проекту.
Нагадаємо, що у жовтні були проведені фокусовані обговорення, яке складалося з трьох блоків, що повинні були протестувати:
- рівень комунікацій між центром та локальними громадами,
- стосунки між владою та мешканцями об’єднаної громади,
- рівень залучення звичайних членів територіальної громади до обговорення та ухвалення рішень
Мета: виявити найбільш гострі проблеми та конфліктні ситуації у різних сферах життєдіяльності громади.
- рівень комунікацій між центром та локальними громадами,
- стосунки між владою та мешканцями об’єднаної громади,
- рівень залучення звичайних членів територіальної громади до обговорення та ухвалення рішень
Мета: виявити найбільш гострі проблеми та конфліктні ситуації у різних сферах життєдіяльності громади.
Також проведені аналітичні дослідження:
- Проаналізована місцева нормативно-правова база на відповідність дотримання стандартів прозорості, відкритості та доступу до процедур демократії участі;
- Проведено моніторинг повідомлень на офіційному сайті громади, у групі в соціальних мережах;
- Вивчені матеріали газет («Вісник Олешшя» та «Ком’юніті»).
- Вивчені матеріали газет («Вісник Олешшя» та «Ком’юніті»).
Зафіксовані позитивні тенденції
- Завдяки видимим змінам – в цілому зафіксований достатньо високий рівень задоволення ситуацією в локальних громадах.
- Розуміння того, що зрушення, які відбуваються в громаді відбуваються завдяки об’єднанню та входженню у Виноградівську ОТГ;
- Що подобається? Різноманітні ремонтні роботи в громадських будівлях;
- Благоустрій. Часткове вуличне освітлення, ямковий ремонт доріг;
- Покращення інфраструктури (басейн у дитячому садку, лавочки, вуличні ліхтарі, квіти);
- Поступово зростає активність людей (але звертаються до них не так часто, як це можна було б). Все одне – люди призвичаються бути більш активними та зацікавленими;
- Більшість типових проблемних місць сприймаються спокійно (освіта, медицина, дозвілля).
- Відсутність достатнього рівня комунікації та обміну інформації.
- Люди не розуміють, відбирання та першочерговість об’єктів ремонтування (добре, що це робиться, але чому це, але не інше, що є на їхню думку більш пріоритетним).
- Ніхто не радиться про те, що треба робити в селищі. Є проблеми, є думки людей, є діяльність влади. Всі бачать, що влада щось таке робить. Але все це є непов’язаним. В цій круговерті з часом будуть виникати конфліктні ситуації.
- Мало пояснень про те, що роблять й будуть робити. Й про те, чому саме це роблять, а не інше. Плани змін невідомі.
Низька активність, низька залученість людей й їхній великий рівень патерналістських, споживацьких настроїв
- «хотілось би більше»;
- «після створення громади почались ремонтні роботи, але це мало»;
- «багато чого потрібно, процес покращень відбувається повільно»
Негативні симптоми. 3. Загроза політизації та популізма
Відсутність єдиної команди, політизація ситуації, «бо по-іншому не вміють»
- непорозуміння навколо управляючої компанії «Комфорт-сервіс» перетворюють на політичне протистояння. На думку учасників фокусованого обговорення, депутати, нібито, «підбурюють».
- депутати від смт Брилівка малоактивні, не спілкуються, займаються здебільшого політиканством.
- відсутність кадрів;
- відсутність єдиної команди.
Перша тенденція: Депутати та виборці
- самоусунення депутатів від життя громади,
- відсутність системного діалогу із виборцями,
- відсутність сталих каналів спілкування (враження із почутого)
- натомість увага депутатів до роздмухування конфліктів;
- Низка сплатопроможність, велика кількість проблем, відсутність у самої компанії досвіду в управління такої кількості будинків.
- Голова управляючої компанії скаржиться на велику заборгованість. ОСББ не виходить, бо люди пенсійного віку не хочуть підвищувати квартплату.
- Але проблем – як говорять учасники обговорення, насправді, немає бо всі питання можна вирішити – ремонт включається в відшкодування квартплати.
- ОСББ – важливий вихід із ситуації
1. В чому причини негативних симптомів?
Інформування та комунікації
- Газети майже ніхто не отримує. Радіо немає, проблем у цьому не бачать.
- При тому не знають останні новини в роботі влади, в житті громади. Оголошення про важливі події, які розклеються, не бачили, не поінформовані.
- При тому учасники обговорення знають про наявність сайту, групи у Фейсбуці. Активно використовують Інтернет. Його аналіз показує низький рівень роботи із інформацією.
- Частково вирішує безкоштовна газета, яка пропорційно розповсюджується в селах громади. Але виходить вона нерегулярно та з великим інтервалом.
Депутати та виборці
- Зв’язок виборців із депутатами є вкрай слабким.
- Складається враження, що депутати є малоактивними;
- Зустрічі за власною ініціативою або самостійно виявляють бажання брати участь одиниці;
- Звіти не проводять, прийоми не ведуть;
- Виборці згадують лише деструктивну активність або відсутність бажання у депутатів;
- «Як ми розповідаємо депутатам про свої проблеми? А якщо зустріли на вулиці, то й розповіли. А якщо не зустріли, то й не сказали»
Парадокс
Такий парадокс: немає сталих каналів інформування та отримання зворотного зв’язку, немає якісною інформації, пояснень про дії влади, обговорення гострих проблем. Депутатів не бачать, не чують. Свої потреби залишаються при собі, а при цьому всі демонструють досить високий рівень задоволення роботи владою.
Причина – всі відчувають зміни на краще, тобто, все буде нормально, поки буде зберігатися позитивна динаміка й ніхто не буде проводити ціляспрямовану політику дискредитації. Проблеми
1. Відчуття загрози від бродячих собак;
2. Закриття відділення банку;
3. Часті та несподівані відключення світла;
4. Каналізація та водопостачання (зношені труби, багаторічна відсутність ремонту). Перерветься – без води залишиться вся Брилівка;
5. Проблема багатоповерхівок;
6. Загроза безпеки. Безхатчинки, відсутність дільничних;
7. Дорогі ліки або їхня відсутність;
8. Низький рівень залученності громадян до справ громади;
9. Проблема кадрів
10. Конфлікт з управляючою компанією з Олешків – Комфорт-Сервіс;
11. Наявна велика заборгованість перед управляючою компанією, депутати підбурюють мешканців не платити;
12. Сміття, перепис собак,, сміттєзвалище, роздільне сміттєзбирання
Тези для обговорення: що треба робити
Три рівня:
- Рівень побудови діалогу та формування зворотного зв’язку між владою та громадою.
- Рівень нормативно-правової бази є достатнім. Треба лише впровадження декларованих процедур, створення інформаційного поля,
- На рівні громадської активності.
Рівень побудови діалогу та формування зворотного зв’язку між владою та громадою:
Загальний підхід:
- Проведення спільних із громадою обговорень проектів важливих документів
- Проведення звітів представників місцевого самоврядування, депутатів та голови про свою діяльність.
- Систематичність дій в цьому напрямку. Створення постійного плану публічних консультацій
- Залучення широкого колу громадян. Це дасть легітимність ухваленим рішенням
- Доведення цілей стратегії розвитку ОТГ;
- Активно залучення громадян та створення Плану публічних консультацій;
- Активізація та залучення депутатів до роботи із громадою;
- Обговорення бюджету на рівні локальних громад
- Активно використання нормативно-правової бази для впровадження процедур демократії участі
- активізування громадської зацікавленості, залучення у спільні справи. Підтримка самостійних місцевих ініціатив громадян, створення громадських організацій та їхнього залучення в процес отримання грантів.
- впровадження бюджету участі.
- створення дорадчо-консультативних органів при органах місцевого самоврядування.
- створення єдиного інформаційного поля. Розповсюдження інформації про життя громади, активне залучення можливостей інтернету для інтеграції мешканців громади, зокрема наповнення офіційного сайту за вимогами сучасних стандартів.
- Створення постійного плану публічних консультацій, в якому запланувати обговорення найбільш важливих подій
- ухвалення бюджету,
- збір побажань до програми соціально-економічного розвитку,
- звітування про виконання бюджету,
- щорічне звітування депутатів про власну депутатську діяльність,
- обговорення найбільш гострих тем, як то – оптимізація освітніх закладів, реформування медицини, розвиток культурних закладів тощо).
Ми запропонували тези для обговорення.
Пропонуємо визначитися із завданнями та своїми можливостями.
Створити робочу групу та поставили конкретні цілі.
З нашого боку – консультації, навчання та допомога в систематизації ваших пропозицій.
В наступній публіукації ми познайомимо вас із результатами обговорення запропонованих тез
Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у межах проекту «Залучення мешканців об’єднаних громад до реалізації реформ, шлях до розв’язання конфліктів». Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково збігається з позицією Міжнародного фонду «Відродження»
Коментарі
Дописати коментар